Bilanço: 35 ölü milyonlarca yaralı...

uludere

Biliyorsunuz daha önceki ‘Bilinçaltımızdaki Deprem' başlıklı yazımda Van depreminden bahsetmiş ve toplumuzdaki (hepsi değil tabi) ayrışmayı gözler önüne sermiştim.
İnsanların, o bölgede yaşayanlara karşı nasıl önyargılı olduğunu anlatmıştım.
Depremde ölenlerin bunları hak ettiğini düşünenleri, ölümlerine sevinenleri anlatmıştım.. Maalesef aynı durum bu defa Uludere'de yaşananlar içinde aynı oldu.
Savaş uçaklarının bombalaması sonucu 35 kişi hayatını kaybetti.1 kişi ise sağ olarak kurtulabildi.
Medyamız bu olayı yani 35 kişinin bombalanarak öldüğü bu olayı yaklaşık 24 saat sonra verdi.Bilerek ,gizleyerek,artık saklanamayacağını anladıktan sonra vermeye başladı.İnternette maşallah çok bilmiş kişiler -ben onlara Sosyal Medya Örümcekleri diyorum- yine klavyelerinin başına geçmiş ölen bu 35 kişiyi PKK'lı yapmak için birbirleriyle yarışmaya başladılar..
Neler söyledi bu örümcekler;
1-Kaçakçılık suçu işlemişlerdi.
2-Terör örgütünün elemanlarıydı
3-Orada ne işleri vardı.
4-Ölümü hak etmişlerdi.
Ben Neler Söylüyorum
1-Kaçakçılık kanunlara göre suçtur fakat o bölgede herkes tarafından kaçakçılık yapıldığı bilinir.Belli bir kesim halkın geçim kaynağıdır.Askerde ,devlette bu bilgilere sahiptir.Yeni öğrenilmiş bir bilgiymiş gibi salağa yatma numaraları boştur...
Buna ilaveten toplumun yarısı doğu-batı fark etmez şu an kaçakçı durumundadır zaten.
Elektriği kaçak kullananlar,yurtdışından elektronik kaçakçılığı yapanlar,iphone vs. getirmek için kıçını yırtanlar ,ortak kullanılan internet bile kaçakçılığa girer.
Ayrıca kaçakçılığın cezası da ,insanların üzerlerine bomba atmak olmamalıdır değildirde..
2-Terör örgütü elemanıydılar diyenler
Ölenler arasında öğrenciler bile var.
Yoksa bunlar gündüz okula gidip akşam dağa mı çıkıyorlar?
Bunlar örgüt üyesi iseler katırlarla silah taşımaları gerekir.
Soruyorum üzerlerinde ne ile yakalandı bu kaçakçılar?
Ben ne bir silah ne bir bomba ne de kurşun göremedim.
3-Orada ne işleri vardı?
Orada her zaman yaptıkları gibi kaçak mazot,sigara vs. getirip satıyorlardı.
Bu mazotu,sigarayı orada yaşayan halk ,çalışan devletin memuru,polisi,öğretmeni,doktoru herkes satın alıp kullanıyor.
Yani getirmek suçsa bu mazotu kullanan ve sigarayı satın alan herkes ortak oluyor...
Tüm bu yukarıda anlattıklarımın dışında aynı aileden ölen 29 kişinin soyadı Encü
Encu ailesi korucu bir aile.Üstelik bu yolda ölüleri de var. Her zaman devletin ileri gelenleriyle de işbirliği içinde olmuşlar.
Kaymakama Saldırı
Uludere kaymakamına yapılan saldırıyı kınıyorum fakat şunu da yazmadan geçmeyeceğim.
Uludere kaymakamı TRT Haber kanalına bağlanıp olanları anlattı (Pazar gece 00:14)
Kaymakam, köye gidip taziye çadırında 1 saat oturduğunu ,duasını okuduğunu ,taziye evinin kendisini çok güzel karşıladığını anlattı.Fakat dışarıda bekleyen ve sayıları 5-10'u geçmeyen provatörlerin bu tatsız olayın yaşanmasına neden olduğunu anlattı.
Kaymakan kendine gösterilen misafirperverliğede ayrıca teşekkür etti.
Bunları bilmeden yapılan olayı tüm yöreye mal etmek insafsızlıktır ve ne kadar önyargılı davranıldığının en belirgin kanıtıdır.
Sap ile samanı karıştıran ama bilerek karıştıran provakatörler sadece kaymakama saldıranlar değil internet aleminde de atıp tutanlardır.
Asıl Sorun Nedir?
Sosyal Medyada yorum yapan arkadaşların sorunlarını anlıyorum.Onların sorunu kimlikle ilgili Kürt kimliği ile.Kürt dendiğinde tüyleri diken diken oluyor.
Ölenlerin hiçbir önemi yok.
Çünkü ölenlerin hepsi Kürt..
Bütün dertleri bu.
Ama Allah şükür ki olayı objektif değerlendiren ve kimlik problemi olmayanlarda var.
Onları okudukça moralim düzeliyor.

Son paragrafımda şunu söylemek istiyorum.Özür dilendi.Bu özürle kalmamalı olay araştırılmalı ama dürüst bir şekilde.Suçu olanlar ceza almalı.Ailelere tazminat verilmeli.
Tarih nasıl olsa er ya da geç bu olayıda değerlendirecek ve gerçekler uzun zaman alsa da gün yüzüne çıkacak..
Tıpkı Dersim'de olduğu gibi...
 

Yorumlar  

 
0 #4 canip 17-01-2012 19:10
@Beşparasız
bayrak konusunda haklı olduğunu söyledim ama nedenlerini de söyledim.
Oraya vali değil daha üst düzeyde katılım olmalıydı.
Bilgi kirliliği ve açıklanmayan sebepler var.İstihbaratı kimin verdiği hala açıklanmadı.MİT ben vermedim diyor diğer birimler sessiz.
Yanlış yerde değillerdi yıllardır neredelerse oradalardı.
Son olarak sizinde başkalarınında görüşlerine saygı duyuyorum.
Alıntı
 
 
0 #3 Beşparasız 17-01-2012 15:11
Canip Bey pkk bayrağı örtmelerinin hiçbir açıklaması olamaz bana göre..Ya terörö yandaşsındır yada değilsindir..İkisi birden olamazsın..Vali beyi birkaç çapulcudan bile koruyamayan köylü diğer devlet büyüklerini nasıl koruyacaktı..Ayrıca devletten birisi orada olsaydı cenaze provakatörler sayesinde savaşa dönerdi..Tabiki ateş düştüğü yeri yakar..Peki o bayrakları tabutların üzerinde gören şehit ailelerinin içi yanmadımı sizce..Diğer yönden bakarsak sonuçta biz o köyde yaşamıyoıruz televizyondan yada yetkililerden aldığımız bilgilerle olayı değerlendiriyor uz..Bu olayda dahil her konuda kişilerin bunu bilip ona göre davranmaları gerekiyor...Son olarak demişsinizya Kaçakçılık suç ama askerin bilgisi dahilinde yapılıyor..Bence o insanlar yanlış zamanda yanlış yerde bulunuyorlardı...
Alıntı
 
 
0 #2 canip 17-01-2012 00:22
@Beşparasız
benimde senin yorumuna katıldığım ve katılmadığım taraflar var.
1-Kaçakçılık suç ama askerin bilgisi dahilinde yapılıyor..
2-Ölenlerin 19 tanesi çocuk ve ölenlerin hepsi sivil..
3-Yanlış istihbarat mı değil mi? aradan 20 günden fazla zaman geçti daha istihbaratı kimin verdiği açıklanmadı.
4-Tazminat haktır.Verilmeli.
5-pkk bayrağı konusunda haklısın ama cenazeler kaldırılırken devleti temsilen kimse olmayınca karambolde oldu.İyi olmadı bu durum.
6-'yaptıkları suç ölmelerine değecek bir suç değildi!' demişsin sana katılıyorum..
***Empati yapmalı ve 'ateş düştüğü yeri yakar' atasözünü unutmamalıyız..
Alıntı
 
 
0 #1 Beşparasız 16-01-2012 23:51
Aslında bende bu konuyu yazmak istedim fakat hassas bir konu olduğu için kimseye haksızlık etmek istemedim.. size hem katılıyorum hem katılmıyorum..Kürt olarak kesinlikle düşünmüyorum..Ben lazım isterse laz olsun o kişiler aynısını düşünürdüm..Kaçakçılık suçmu? suç.Yaptıkları iş terör örgütünün bilgisindemi?tabiki evet..Onların bilgisi olmadan o bölgede asla o iş yapılmaz..Peki bu insanlar oradan geçerken bu ihtimali hiçmi düşünmüyorlardı ?Bence herşeyi göze almışlardı..Yanlış istihbarat..Terör örgütünün bu ölümlerde parmağının olduğunu ve koz ellerine geçsin diye masum insanları kullandıklarını düşünüyorum..Ayrıca o masum insanlar neden ölülerinin tabutlarının üzerine pkk bayrağı koydurdular?Aslında burada kimse masum değil..Tazminat konusuna kesinlikle katılmıyorum..O para şehit ailelerinin hakkıydı..Son olarak yaptıkları suç ölmelerine değecek bir suç değildi!
Alıntı
 

Yorum ekle

****
1-Lütfen yorum yaparken başkalarını rencide edici mesajlar yazmayınız.****
2-Reklam amaçlı yazılan yorumlar silinecektir..

Yorum yaptığınız için "Teşekkür ederim..."


Güvenlik kodu
Yenile

canipcanipzilan.com Canip Zilan tarafından oluşturulan kişisel bir web sitesidir. Sitemiz ile ilgili görüş ve düşüncelerinizi 'iletişim' bölümünden bizlere iletebilir yine sitemizde yayınlanmasını istediğiniz yazılarınızı 'Yaz-Gönder' bölümünden gönderebilirsiniz...

Abone Olun

Sitemizdeki yeniliklerden haberdar olmak için lütfen isminizi ve e-mail adresinizi yazarak 'abone ol ' butonuna tıklayınız...







facebookgrup

Bunları da Gör

Canip ZİLAN Hoccanın Gastesi Mu Gorum Halis Elciman Hakkı Duman Beş Parasız Sunipeyk Kişisel zımbırtı nuManaGa Mizanger - Kişisel Blog Fikirbozan Paşanın Gastesi